Op de scooter door de bergen

24 juli 2016 - Pai, Thailand

Aangezien we het gister wat later hadden gemaakt dan gepland, stonden we op om 7.30 in plaats van 6.00. Om 09.00 uur waren we bij aYa Service. Hier huurden we een scooter voor 24 uur. Dit kostte ons nog geen 10 euro en dan had je een volle tank. We reden als eerst naar de Hot Spring toe. Dit was een meertje in de bergen en de temperatuur van het water was van nature erg warm. Hierin hebben we gezwommen. De weg naar de Hot Spring toe was een heel avontuur. Met de scooter moest je veel wegen beklimmen die erg stijl waren. Op een gegeven moment klommen we op de scooter omhoog de weg op, maar de scooter stond bijna stil. Angela zat achterop en besloot af te stappen, ik reed verder. Ik kwam opzich wel omhoog, met zo'n 5 kilometer per uur. Angela daarentegen moet een stukje lopen, maar voor haar was het lastiger. Ze kon bijna niet omhoog komen. Eenmaal boven gekomen besloten we een nieuwe tactiek te gebruiken: het gebruik maken van hoogteverschillen. Als we naar beneden gingen en er hierna een weg omhoog volgde, besloten we onderweg naar beneden volop gas te geven. Dit werkte gelukkig. Na de Hot Springs hebben we bij wat locals gegeten aan de weg. We aten noodles en dronken cola voor samen iets meer dan 1 euro met z'n tweeën. Daarna reden we verder de bergen in. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een viewing point waar het uitzicht prachtig was. We schoten wat plaatjes en ontmoetten toen een groepje Nederlanders, waarvan 1 jongen een studiegenoot bleek te zijn van Angela. Super toevallig dus! Hierna gingen we met hen verder op stap en bezochten we de Lod Cave. Dit was een grot in de bergen. Met de hele groep vaarden we hier doorheen op een bamboe vlot en beklommen we allerlei trappen binnen de grot. Er zaten erg veel vissen in het water en vleermuizen bovenin de grot. Het was een mooi gezicht, hoewel de vleermuizen echt super erg stonken. Na de tour gingen we met de groep wat eten bij een mini restaurantje in de bergen. We aten hier Thaise 'Fried Rice'. Daarna vervolgden Angela en ik onze eigen weg terug naar Pai samen. Aangekomen bij het hotel hebben we ons eerst opgefrist, want van zo'n tocht op de scooter word je erg vies. Hierna gingen we nog even langs het marktje in Pai en kochten we wat kleine dingetjes. Het was al redelijk laat en avondeten was niet meer mogelijk aangezien de keukens gesloten waren. Dus besloten we maar weer een tosti te eten bij 7-eleven. Omdat we vandaag niet toe zijn gekomen aan Pai Canyon gaan we hier morgen vroeg om 7 uur heen. Onze scooter moet om half 10 weer terug zijn en voor 12 uur moeten we in het hotel uitgecheckt zijn. Om 13 uur vertrekt onze bus naar Chiang Mai.

1. Mike:
    24 juli 2016
    Leuke verhalen , nu moeten jullie de scooter alweer bijna in leveren! Geniet ervan ! xx