Sawasdeeka Koh Phi Phi

28 juli 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Vanwege het gezellige uitgaansleven op Koh Phi Phi zijn we gister niet helemaal toegekomen aan het schrijven van een blog, dus doen we dat nu nog even.

Gisteren werden we om 12.30 opgehaald door de taxi en werden we naar de pier van Phuket gebracht. Om 13.45 vertrokken we met de boot naar Koh Phi Phi, een erg klein eilandje vlakbij Phuket. Hier kwamen we om 15.30 aan. Het afstappen van de boot was nog een hele opgave, want het dek van de boot stond al helemaal vol met mensen, waarvan sommige erg ongeduldig. Zo waren er twee Engelse vrouwen die niet snel genoeg weg konden en daarom maar iedereen die in de weg stond af zaten te zeiken. Een van de twee begon bijna om zich heen te slaan. Heel apart weer. Maar goed, het kon de pret niet derven, want het uitzicht was meteen prachtig toen we van de boot afstapten. We liepen naar ons guesthouse en wilden eigenlijk naar het strand gaan, maar toen begon het keihard te regenen zoals men hier dat gewend is in het regenseizoen. Toen de regen gestopt was, gingen we wel even wandelen over het strand. Daarna kwamen we terug in het hotel en gingen we even film kijken. Daarna maakten we ons klaar voor het avondeten en het uitgaan. We aten een heerlijke pizza Hawaï en vermaakten ons onder het uitzicht van ladderzatte Engelse jongens die tevergeefs de aandacht van ieder meisje op het eiland probeerden te krijgen. Was erg leuk. Na het eten liepen we door het stadje en we werden al meteen aangehouden door een propper van de dojobar die ons een gratis shotje aanbood bij het kopen van een emmer, jawel een emmer sex on the beach. Dat voor slechts een prijs van 250THB, ongeveer 6.50EUR. Hierna gingen we naar een club genaamd Stockholm Syndrome. Hier ontmoetten we een Duitse jongen en een Duits meisje, met wie we naar de hippie bar gingen. Rond een uur half drie was alles wel zo'n beetje aan het dicht gaan en gingen we terug naar ons guesthouse. We sliepen uit tot 15.30, ja echt. Gelukkig houdt het eiland rekening met mensen als wij en is er de hele dag d'r mogelijkheid om ontbijt te bestellen. Dat deden we dus ook, om 16.00. Gisteren kregen we een folder over het bezoeken van Maya Bay, een prachtig strand vlakbij Koh Phi Phi. We zijn nu aan het overwegen om hier heen te gaan. We twijfelen door het weer. De excursie is namelijk best wel prijzig en als het weer slecht is, vinden we het het niet waard om hier zoveel geld aan uit te geven. Aangezien we erg laat ontbeten hebben, gaan we vanavond niet te vroeg avondeten. Om morgen nog iets aan de dag te hebben, gaan we het vanavond iets rustiger aan doen en gaan we waarschijnlijk bij een bar op het strand chillen en de vuurshows bekijken onder het genot van een drankje (waarschijnlijk nu geen emmer).

1. Mike:
    28 juli 2016
    Jullie vermaken jullie wel zo te horen, leuk jullie blogs! xx
  2. Ada Vlastuin:
    28 juli 2016
    Ja ook dat hoort erbij!! Veel plezier. Xxxcc
  3. Corry Marks-Vlastuin:
    30 juli 2016
    Hoi meiden,
    Met veel plezier lees ik al 2 weken jullie reisverslagen.
    Het is zo leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te kunnen reizen.
    En jullie beleven zoveel diverse dingen van het leven daar.
    Geweldig.
    Ervaring voor jullie leven.
    Ik ga jullie de komende weken weer met jullie mee.
    Ik wens jullie alle goeds en veel plezier.
    En vooral... Geniet van alle mooie ervaringen.
    Dikke kus.
    Corry.