Van Pai naar Phuket

25 juli 2016 - Tambon Thep Kasattri, Thailand

Gisterochtend stond de wekken al om 06.30 h. We hadden de scooter tot 09.30 h en voor die tijd wilden we nog met de scooter naar Pai Canyon en World War II Memorial Bridge. Pai Canyon is een prachtig natuurverschijnsel dat is gevormd door erosie tijdens de afgelopen eeuwen. We waren hier rond 07.45 h, het voordeel van dit vroege tijdstip was dat we de hele Pai Canyon voor ons zelf hadden. We genoten hier van het mooie uitzicht, maakten wat foto's en vervolgden onze weg naar World War II Memorial Bridge. Na even rond gekeken te hebben reden we terug naar Pai. We leverden onze scooter netjes op tijd in bij aYa service. Hierna ontbeten we bij Medio Cafe en vervolgens gingen we terug naar het hotel. Hier hadden we nog 1.5 uur voordat we moesten uitchecken, dus we besloten nog een kort schoonheidsslaapje te doen. Eenmaal ontwaakt en uitgechecked liepen we naar de busstation van Pai. Onderweg kochten we nog een heerlijk blueberry smoothie (dé beste smoothie ooit) bij Medio Cafe. Om 13.00 h vertrokken we in de minivan naar Chiang Mai, waar we om 16.00 h aankwamen. We aten bij Art Cafe en bleven lekker lang hangen aangezien onze vlucht naar Phuket pas om 22.45 h zou vertrekken. Om 20.45 h waren we op Chiang Mai International Airport en rond 23.00 h stegen we op. Om 00.35 h landden we op Phuket. Hier moesten we nog een aardig poosje wachten op een medewerker van het Bed and Breakfast waar we verbleven. Eenmaal bij het Bed and Breakfast begon het aardig te kriebelen. Niet van de spanning of iets dergelijks, maar van de insecten en de beesten. We sliepen namelijk in een bamboe hutje. Er vlogen muggen, er zat een mier op het beddengoed, er liep een hond in en rond ons hutje, er kwaakte een kikker en wie weet wat er nog meer allemaal zat. We besloten eerst ons plan voor de komende dagen uit te stippelen en een relaxt hotel te boeken voor de komende nachten. Eenmaal geboekt konden we gaan slapen met het lekkere idee van een beter hotel de volgende dag!

1. Mike:
    25 juli 2016
    Echte meisjes tussen de insecten! Geniet van jullie verdiende en betere hotel! xx