Op golvende wijze naar Koh Phagnan

31 juli 2016 - Koh Phangan, Thailand

Koh Phi Phi hebben we vandaag achter ons gelaten. Wauw. Wat was dit een té gek eiland zeg. Dit is dan ook de reden waarom het elke dag bloggen niet helemaal is gelukt. Elke avond zijn we wel uitgegaan. De leukste clubs vonden wij Stockholm Syndrome, Slinky Bar en de Reggae Bar. Bij de laatste was een ring gevestigd waar men kon sparren voor een bucket (emmer) drank. Velen waren dan ook zo gek dit te doen. De meeste van deze mensen hadden sowieso al het nodige gedronken voor ze überhaupt de ring in gingen. Tussen het amateuristische sparren door kreeg je ook Muay Thai te zien; het Thaise boxen. Dit was leuk om te zien, maar het ging er erg hard aan toe.

Gisteren hadden we een erg leuke dag. We hadden een tripje gepland bij Bobs Booze Cruise. De naam zegt het al; cruisen op een speedboot, waarop je onbeperkt kon drinken. We ontmoetten veel leuke mensen en hadden het erg gezellig. We voerden aapjes op Monkey Beach, bezochten Maya Bay (een van de mooiste stranden van Thailand) en chillden in onze dipers in het water. Dit zag er als volgt uit: een reddingsvest, die je normaal aantrekt als een vest, trek je nu aan als een pamper. Dit geeft dan het volgende effect: met je diper om spring je het water in en blijf je drijven. Vervolgens vraag je de bootcrew of ze je een drankje willen aangeven en dan kun je dus drijvend in het water genieten van je drankje. Ook hebben we gesnorkeld bij een stuk water genaamd Lagoon. Ik (Iris) had nog nooit gesnorkeld in zee, dus dit was nieuw voor me. Je kon prachtige vissen zien en ook koraal. Tegen het einde van de cruise stopten we ergens bij een water, waar we een lange tijd konden chillen in het water in je diper, op een surfplank of op een super groot luchtkussen. Kortom, het was een leuke dag. In de avond werden alle foto's van die dag, gemaakt door de crew, getoond in Stockholm Syndrome en daar kwam iedereen dan ook heen.

Vandaag gingen we weg van Koh Phi Phi. Het was een erg zware reis van in totaal zo'n 8 uur lang. We spendeerden zo'n 4/5 uur op de boot en zo'n 3 uur in de bus. Vanaf Koh Phi Phi moesten we 2 uur varen naar Krabi. Deze rit was opzich prima. Vanaf Krabi moesten we over het vaste land met de bus naar Surat Thani. De bus was verder best comfortabel, maar 3 uur zitten was erg lang. Vanaf Surat Thani gingen we met de boot verder naar Ko Phagnan. Tot aan Koh Samui ging dit nog best wel goed, maar vanaf daar werd de reis erg vervelend. De boot deinsde zo hevig op en neer dat zowel Angela als ik echt kotsmisselijk waren. Ik voelde me de hele dag eigenlijk al niet zo goed, dus de bootrit deed dat niet ten goede. Aangekomen op Ko Phagnan moesten we nog een half uur met de taxi vanaf de pier naar ons hotel. Gelukkig is ons hotel super fijn en hebben we zelfs een zwembad!! Morgen gaan we het rustig aan doen en gaan we langzaam aan het eiland verkennen. We verblijven hier vier nachten.