Van het eilandleven terug naar de jungle

7 augustus 2016 - Ko Tao, Thailand

De laatste dagen op Koh Phagnan hebben we doorgebracht met onze Nederlandse vrienden Ludo en Vera. Zij komen uit Aalsmeer en we hebben een aantal keer met hen gelunched en gedineerd, we zijn met hen naar barretjes geweest en hebben een dagje met hen gescooterd. Ook gingen we met z'n vieren naar de Blackmoon party. Dit was een trance feestje.

5 augustus gingen we met de boot van Koh Phagnan naar Koh Tao. Dit is een eiland ten noordwesten van Koh Phagnan. We verruilden het feesteiland voor een duik- en snorkeleiland. Dit is dan ook hetgeen wat we op Koh Tao gedaan hebben. De dag na aankomst gingen we de hele middag snorkelen op een nabijgelegen eilandje: Koh Nang Yuang. Dit is het beroemde Thaise eilandje, of eigenlijk zijn dit de drie beroemde Thaise eilandjes die door één strand verbonden zijn met elkaar. Ik (Iris) wilde aan het begin van de reis graag m'n PADI halen op Koh Tao, maar aangezien dit drie dagen tijd kostte en Angela dit niet wilde, had ik besloten dit niet te doen. Achteraf gezien had ik er ook geen tijd voor gehad, omdat we maar 2 dagen hadden op Koh Tao. Het snorkelen was al een hele ervaring op zich. We hebben allerlei soorten vissen gespot en het hele koraal zat vol met zee egels. Hier wilde je echt niet in staan, want die stekels zou je een voor een uit je voet moeten halen met een pincet. Op de boot naar Koh Nang Yuang ontmoetten we een groep jongens uit Naaldwijk en met hen trokken we de rest van de dag op. Twee van deze jongens hadden tijdens het snorkelen een witte haai gezien (nee deze haaien zijn niet uit op mensen). Angela en ik zijn nog op zoek gegaan naar de haai, maar dit was tevergeefs. We hebben hem helaas niet gezien. Er was ook een viewpoint op een van de eilandjes. Je moest 10 minuutjes de berg oplopen, waarna je kon genieten van een prachtig uitzicht over verschillende eilanden en over het koraal in het kraakheldere water. Pas op het viewpoint zag je duidelijk hoe de drie eilandjes verbonden waren. Om 5 uur pakten we de laatste boot terug naar Koh Tao en zwommen we even bij het (super-de-luxe) hotel van de groep jongens. In de avond dineerden we met deze zelfde jongens bij een super chill restaurant genaamd 'Fizz'. Dit was het eerste moderne restaurant wat we in Thailand gezien hebben. Ze werkten hier zelfs met iPads. We hebben hier dan ook heerlijk gegeten en we hadden een erg gezellige avond. Op 6 en 7 augustus is er een referendum gaande in Thailand, waardoor er een alcoholverbod geldt in heel Thailand. De meeste gelegenheden houden zich hier dan ook aan. Toch hadden de jongens gisteren iets gevonden waar ze konden drinken, dus daar hebben we nageborreld na het dineren. We gingen al rond 23.00 terug naar het hotel, omdat we de volgende dag om 11.00 uit moesten checken.

Vandaag hebben we dan ook een lange reis voor de boeg. We reizen van Koh Tao naar het vaste land en komen dan aan in Chumpon. Vanaf hier reizen we met de bus naar Bangkok, waar we over moeten stappen op een andere bus naar Kanchanaburi. Dit plaatsje bevindt zich in de jungle en we slapen hier dan ook in bamboe hutjes, midden op de rivier 'River Kwai'. Het resort opzich schijnt erg luxe te zijn, maar we hebben hier geen electriciteit, omdat we natuurlijk op het water zitten. We hebben ons laten vertellen door andere hotelgangers daar, dat je ontwaakt door de olifanten aan je huisje. Dat belooft veel goeds dus. Morgen zullen we als het goed is aankomen bij dat hotel en we verblijven daar één nacht. Daarna hebben we nog een nacht te gaan in Bangkok en dan is het avontuur in Thailand helaas alweer voorbij.

1. Bart & Marjan:
    7 augustus 2016
    We zijn alweer benieuwd naar het volgende verhaal ;-)
  2. Jantine:
    Goede reis terug dames
  3. Mike:
    7 augustus 2016
    Gaat nu wel heeel erg snel , we hopen jullie gauw weer te spreken ! xx
  4. Ada Vlastuin:
    8 augustus 2016
    Geniet nog van jullie laatste dagen meiden! Veel plezer
  5. Corry Marks-Vlastuin:
    9 augustus 2016
    Fijne dagen nog verder meiden.
    En ik wens jullie een goede terugreis.
    Groeten Corry.