Van stress naar relaxt in Phuket

25 juli 2016 - Phuket, Thailand

Vanochtend werden al aardig optijd wakker in ons warme bamboe hutje. We besloten dan ook maar optijd de bus vanaf het vliegveld te pakken naar ons relaxte hostel in de old town. De medewerker van het B&B bracht ons naar het vliegveld. De bus zou om 11.30 h vertrekken. We ontbeten met een ijsje en een snicker, iets beters was er niet te krijgen in het vliegveld supermarktje. Hierna gingen we alvast in de bus zitten.

Om 11.20 h kreeg ik (Angela) opeens een mail van de B&B waar we die nacht verbleven, ik had één van m'n portemonneetjes in het hutje laten liggen. Opeens herinnerde ik me dat ik die inderdaad onder m'n kussen had laten liggen. Blijkbaar wilde ik zo graag snel weg dat ik niet nog even goed overal gekeken heb voordat we gingen. Ik zei tegen Iris dat we snel de bus uit moesten voordat die zou vertrekken, omdat ik eerst moest zorgen dat ik m'n portemonneetje terug kreeg. Eenmaal uit de bus belde ik de man die mij een mail had gestuurd op en hij zei dat ik het beste op een scooter taxi kon stappen en het op kon halen. Dit was dan ook het plan. Iris bleef op het vliegveld en ik ging op weg. Ik zocht naar een scooter taxi, maar kon deze nergens vinden. Ik besloot te vragen hoe duur een taxi was. Hier kreeg ik te horen dat ik 400 Baht moest betalen voor die paar minuutjes op en neer, echt belachelijk veel geld. Dit ging ik natuurlijk niet doen. Ik liep het terrein van het vliegveld af in de hoop een goedkope taxi of een scooter taxi te vinden, geen geluk. Ik belde de man van het B&B nog een keer op en hij zei dat hij eventueel aan de schoonmaakster kon vragen of zij mijn portemonneetje naar het vliegveld kon brengen, en dit bleek te kunnen gelukkig. Zo'n 10 minuten later kwam de vrouw al aan op haar scooter, met mijn portemonneetje. Ik gaf haar een ruime fooi en bedankte haar, ookal begreep ze er niks van denk ik in het engels. Opgelucht en wel ging ik terug naar Iris en om 12.30 h pakten we alsnog de bus naar Phuket Old Town.

Om 14.00 h kwamen we aan bij ons hostel. We hadden een heerlijke kamer. Na een verfrissende douche besloten we samen te genieten van een film in bed. Toen de film afgelopen was, was het ondertussen al 18.15 h. Tijd om maar eens goed te gaan eten na ons karige ontbijt van een ijsje en een snicker. We besloten dan ook wat uitgebreider uit eten te gaan. We kregen heerlijke broodjes vooraf, constant water bijgeschonken en we genoten van spare ribs en rib eye met frietjes. Met een volle maag keerden we terug naar ons hostel en liggen al lekker optijd op bed. Een goede nachtrust kunnen we wel gebruiken!

1. Vlastuin:
    25 juli 2016
    Pfff. Dat was ff schrikken zkr? Leuk jullie verhalen! Liefs!
  2. Mike:
    25 juli 2016
    Oehh wat een geluk jullie! xx
  3. Rommy:
    25 juli 2016
    T is net een boek wat ik aan het lezen ben,geniet er elke keer van
  4. Anne van Ginkel:
    25 juli 2016
    Aahhhh had je weer geluk angiee!!
    Echt super leuk om al jullie verhalen te lezen :)
    Lekker genieten daar!!!
    Xxxxxxxxxxxx