Chiang Mai, here we come!

17 juli 2016 - Ayutthaya, Thailand

Na vele pogingen is het dan toch eindelijk gelukt; we hebben tickets voor de slaaptrein naar Chiang Mai bemachtigd! Onze eerste poging was vanochtend. Eenmaal op het treinstation kregen we het teleurstellende nieuws dat alles was uitverkocht, sowieso tot 24 juli. Wat nu? Dat was de grootste vraag. We besloten om begin van de avond terug te gaan naar het treinstation om te kijken of er toevallig tickets waren geannuleerd.

In de middag hebben we het Historical Park van Ayutthaya bezocht. Dit park staat op de UNESCO werelderfgoedlijst. Het was een indrukwekkend park om doorheen te lopen. Door de hitte, gevoelstemperatuur 40°C, besloten we niet al te lang blijven. We koelden af met een ananas smoothie met ijs.

Eenmaal terug bij het treinstation bleken er in eerste instantie geen tickets geannuleerd te zijn. De enigste optie was vanavond 3e klas reizen, dit zou betekenen dat we 12 uur lang op een houten bankje zouden moeten doorbrengen. Er was geen andere optie, dus we besloten het toch maar te doen. Toen Iris bij het loket de tickets wilde boeken kreeg ze te horen dat er toch ineens 6 plekken vrij waren voor de slaaptrein om 21.07 h. Deze tickets kocht Iris natuurlijk gelijk. Rennend kwam ze terug naar mij (Angela, ik was bij het restaurantje gebleven) om het goede nieuws te vertellen! Ik wilde het niet geloven, ik was me al mentaal aan het voorbereiden op de ergste treinrit van m'n leven. We waren door het dolle heen zoals je je kunt voorstellen. Na een paar boodschappen bij de 7/11 supermarkt waren wij klaar voor de rit! Daar liggen we nu, Iris in het onderste bed (zoals gewoonlijk weer de grootste) en ik het bovenste bed. Op hoop van zegen dat ik erin blijf liggen, in deze schommelende trein. Op naar ons volgende avontuur!

1. Mike:
    17 juli 2016
    Super leuk , geniet ervan lieverds!
  2. Mike:
    Goede reis! xx
  3. Anne van Ginkel:
    17 juli 2016
    Aaaahh super chill dat jullie toch nog kaartjes konden krijgen voor de slaaptrein!! Goeie reis en geniet ervan xxxxxxxxxxxx
  4. Ada Vlastuin:
    18 juli 2016