Op naar Ayutthaya

16 juli 2016

09.30am stond de wekker vandaag. We moesten namelijk voor 12.00pm uitgecheckt zijn. Daar stonden we weer om 11.30am op Khao San Road. Backpack op onze rug, daypack op onze buik en daar gingen we. We gingen eerst naar Greenhouse, een gezellig tentje naast Khao San Road, waar we ontbeten/lunchten. Vervolgens hadden we ons vervoer geregeld bij Welcome Travel en konden we om 15.00pm vetrekken naar Ayutthaya. Bij deze travelagency ontmoetten we een Thais jongetje genaamd Shokan. Ondanks dat ik (Iris ) de Thaise taal niet sprak, kon ik erg leuk met hem spelen. Hij was zeker niet verlegen. Maar ja dat kan ook bijna niet als je opgroeid in de straten van Bangkok. De ouders van Shokan hebben een souvenir kraampje naast Khao San Road en Shokan was hier de hele dag. Hij vermaakte zich met slippers, het amuseren van toeristen en het kijken van filmpjes op (ik denk zijn moeders) telefoon.
Om 18.00pm kwamen we aan bij ons hotel: Somjai Place Ayutthaya. Hier maakten we onze kamer klaar. Hierbij hoort ook het ritueel van je slaapkamer mugvrij maken. We hangen elke avond een geïmpregneerde klamboe boven ons bed. Bij mij helpt dit erg goed, maar op de een of andere manier is Angela wel een paar keer gestoken.
We nuttigden het avondeten bij de KFC. Ja, je zou ons cultuurbarbaren kunnen noemen. Toen we na ons eten naar de voedselkraampjes keken buiten waren we toch blij dat we hadden gekozen voor KFC in plaats van eten op straat. We zagen namelijk zo'n vijf ratten lopen door de voedselkraampjes en ik durf te wedden dat degene die wij zagen slechts een fractie waren van het totaal op de Chao Phom Market. Niet erg plezierig dus. Morgen gaan we vervoer proberen te regelen om maandag te vetrekken naar Chiang Mai en willen we de bezienswaardigheden bekijken van UNESCO, die gevestigd zijn in Ayutthaya.

1. Rommy:
    16 juli 2016
    Bijzonder hoor!en leuk om elke keer jullie verhalen te horen !
  2. Vlastuin:
    16 juli 2016
    Leuk! Brr , ja dan koos ik ook voor KFC!
    Goeie reis morgen! Xx van ons.
  3. Mike:
    17 juli 2016