Co van Kessel

15 juli 2016 - Bangkok, Thailand

We hadden er al op zo'n beetje elke website over gelezen. We moesten en zouden een fietstocht maken door Bangkok met de organisatie Co van Kessel. Hij begon zo'n 30 jaar geleden met het organiseren van fietstochten door Bangkok. Vandaag was toevallig de dag dat Co 4 jaar geleden overleden is.

We waren extra vroeg weg gegaan om op tijd te komen. Iets waar we normaal gesproken niet erg goed in zijn. We gingen met de boottaxi, omdat dit de enige manier was om naar het kantoor van Co van Kessel te komen. Helaas hadden we de halte twee keer gemist en moesten we nog 25 minuten lopen. Eenmaal bezweet aangekomen konden we alweer bijna vertrekken met de tour, omdat de groep al compleet was. We konden kiezen voor een stadsfiets of mountainbike en kozen voor de laatste optie. Naast onze pijnlijke achtergevel beviel dit goed. Met onze mountainbike, twee enthousiaste tourguides en een gezellige (Nederlandse) groep fietsen we door de smalle, onbekende en vooral chaotische wegen door Bangkok. Deze fietstocht duurde bij elkaar zo'n drie uur. De totale tocht duurde 5 uur en de overige 2 uren werden besteed aan het stoppen voor snacks/water, bezienswaardigheden, het varen in de boot en aan het eten van een heerlijk diner bij locals. We moesten onze schoenen dan ook uit doen in de boot, omdat dit traditie is in Thailand. Na het diner gingen we met de boot terug naar Co van Kessel en moesten we betalen. Toen liepen we even op tegen een klein probleempje. Angela was haar sleutel verloren van het slotje en natuurlijk zat in dat vak het geld om de tour mee te betalen. Gelukkig hadden ze een tang bij Co van Kessel om het slot te breken. Hierna gingen we terug met de boottaxi en namen we een duik in het zwembad van het hotel. Het was namelijk super warm op de fiets. In de ochtend was qua hitte beter geweest, maar omdat we morgen willen vetrekken uit Bangkok en vanochtend 7 uur net te vroeg was voor ons besloten we toch deze tour te kiezen.

Morgen hopen we weg te kunnen uit Bangkok en verder te reizen naar Ayutthaya. Dit ligt zo'n 1.5 à 2 uur ten noorden van Bangkok. Of dit mogelijk is weten we nog niet in verband met de beschikbaarheid van het openbaar vervoer. Morgen moeten we voor 12PM uitchecken bij het hotel en gaan we proberen om een bus of trein te regelen naar Ayutthaya.

1. Ada Vlastuin:
    16 juli 2016
    Stoer hoor meiden!! Succes morgen en hopen dat t lukt met het openbaar vervoer. Denk aan jullie. Xxx