Dagje Jungle met Ton

20 juli 2016 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Twee dagen geleden hadden we contact gezocht met iemand uit Barneveld die vandaag terug is gekomen uit Thailand. We hadden gezien dat zij en haar vriendinnen in Chiang Mai hadden geziplined en bij een olifanten farm waren geweest. Angela en ik waren erg benieuwd waar ze dit hadden gedaan en of dit leuk was. Er werd ons verteld dat we Ton Pawat een berichtje moesten sturen op Facebook. Zo gezegd zo gedaan. Een dag later hadden we afgesproken om vandaag dus door de jungle te gaan ziplinen en de olifanten farm te bezoeken. We hadden afgesproken om 08.30 uur. Om 08.21 stonden we buiten en Ton stond al paraat. Dit begon direct al goed. De eerste Thai die op tijd was. Ton houdt van praten en dat was ook te merken. Hij praatte de hele tijd door haha. In de auto hadden we interessante gesprekken over het Buddhisme en de daarbijhorende rituelen. Meditatie is in dit geloof erg belangrijk zodat je tot je zelf komt en jezelf leert kennen en beheersen. Na de autorit kwamen we aan bij het ziplinen. We werden klaargestoomd voor onze eerste keer en daar gingen we. 31 stations, bungelend door de jungle. Dit was een erg leuke ervaring. Ook erg zwaar trouwens, want er moest veel geklommen worden om bepaalde stations te bereiken. Dit kon namelijk niet allemaal met de touwen en zekeringen. Na 1.5 uur waren we klaar en wist Ton een leuk Thais tentje om te gaan lunchen. We aten gefrituurde rijst, een populair gerecht in Thailand. Na de lunch stopten we bij een boerderij om suikerriet te kappen voor het voeden van de olifanten. Hierna reden we naar de olifanten farm en kregen we speciale kleding zodat onze eigen kleding niet zo vies werd. Daar gingen we. We begonnen met het voeden van de olifanten en leerden de basis van het communiceren met de olifanten. Vervolgens namen we één olifant mee de jungle in en hebben we op de nek een wandeling gemaakt door de jungle. Als laatst liep de olifant de rivier in en gingen we hem wassen. Ondertussen scheet hij nog ff lekker van zich af terwijl wij in het water stonden, super tof. Dit probleem was overigens snel opgelost, want de eigenaar van de farm pakte die reuze drollen zo in z'n blote handen en gooide het het water uit. Why not. Nadat we de olifant terug brachten, gingen we douchen. Ja dit was erg nodig. We zaten van top tot teen onder het zand en stonken als een gek. Gelukkig gingen we naar het douchen lekker naar het guesthouse. Ondanks dat het een super leuke dag was, waren we gebroken. Angela moest een nieuwe bikini, want die van haar was stuk. Met tegenzin gingen we de stad in om een bikini te scoren. Dit bleek moeilijker dan gedacht. We pauzeerden bij de McDonalds om avond te eten. Vervolgens gingen we maar weer naar de Night Bazaar en daar was Angela geslaagd. Ik ook trouwens, want ik kon het niet laten om ook een bikini te kopen. En een kettinkje. We sloten af met een ijskoffie en gingen terug naar Lai Thai Guesthouse waar we lekker hebben gezwommen. Nu is het bijna half 12 en gaan we slapen. Morgen worden we om half 9 opgehaald door Thai Cooking Farm. Zoals de naam al doet vermoeden; we gaan een dagje leren Thais te koken/ Exciting!!

1. Bart & Marjan:
    20 juli 2016
    Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen!
  2. Mike:
    21 juli 2016
    Super toffe ervaring dit !